Titel

Hoe komt u tot individueel en passend advies?

 

Hoe komt u tot individueel en passend advies?

 STEL EEN PERSOONLIJKE DIAGNOSE

Maak een uitvoerige analyse van het haar (conditie, huidige stijl, textuur, lengte, oorspronkelijke en actuele kleur, grijspercentage) en van het type (vorm gezicht, teint, kleur ogen). Houdt rekening met de lifestyle van uw klant. Dit kan u helpen bij het bepalen
van de gewenste coupe, kleur en styling.

VERSTREK EEN PASSEND KAPSELADVIES

Bepaal in hoeverre de kapselwens van de klant aansluit bij de persoonlijke diagnose en overleg eventuele andere mogelijkheden. Wijs uw klant bij elk bezoek ook op mogelijkheden die naar uw mening wellicht nóg beter bij uw klant passen. Speel hierbij in op hetgeen uw klant heeft verteld en op uw eigen bevindingen (zoals andere kleur, meer volume, extra vocht).

TIP: probeer bij elk bezoek met een frisse blik naar uw klant te kijken en denk elke keer in nieuwe mogelijkheden met uw klant mee. Zo vermijdt u dat u met ‘meer van hetzelfde’ uw klant op den duur ongewild uit uw kapsalon verjaagt.

GEEF INFORMATIE OVER DE BEHANDELING EN DE TE GEBRUIKEN PRODUCTEN

Alleen vragen of uw klant een kleur, permanent of kuur wil, is niet genoeg. Leg uit wat de voordelen zijn van een product en welk extra resultaat uw klant op basis daarvan mag verwachten. Leg de klant uit dat hij of zij thuis niet hetzelfde resultaat kan verwachten qua
verzorging en styling bij het gebruik van slechts een supermarkt product. Als professional heeft u gebruik gemaakt van meerdere professionele producten om het gewenste resultaat te bewerkstelligen.

TIP: Vergelijk het eens met een aannemer die met een complete bus gereedschap aankomt voor een verbouwing. Iedereen begrijpt dat hetzelfde resultaat moeilijk te bereiken is met slechts een simpele schroevendraaier van de bouwmarkt.

VAT HET BESPROKENE GOED SAMEN

Herhaal welke behandeling u gaat uitvoeren en welke producten u hiervoor gebruikt. Hiermee stelt u de klant gerust en helpt u misverstanden voorkomen.